- موضوعات
- آرشيو مطالب
- لينکدوني
آیا از این سایت راضی هستید؟ |
- بازی فکری قلعه گم شده - Timeless The Lost Castle - PC Game جدید - ( 1400/11/22 )
- دانلود نرم افزار افزایش بازدید وبلاگ و سایت - ( 1395/5/9 )
- نرم افزار نمایش فیلم با زیر نویس (برای اندروید) - Soul Movie Pro 8.5.1 Android - ( 1395/4/22 )
- نرم افزار نمایش فیلم با زیر نویس (برای اندروید) - Mobo Player 1.12.155 Android - ( 1395/4/22 )
- نرم افزار نمایش فیلم با زیر نویس (برای اندروید) - BSPlayer Lite 1.21.124 Android - ( 1395/4/22 )
- نرم افزار فایروال - Windows Firewall Control 4.8 - ( 1395/4/22 )
- سریال خونه مادر بزرگ - ( 1395/4/22 )
- نرم افزار تبدیل فایل فلش به فیلم - Aunsoft SWF Converter 2.1.2.80 - ( 1395/4/22 )
- کارتون فوتبالیست ها - ( 1395/4/22 )
- نرم افزار تبدیل فیلم به فلش و گیف - Fast Video to GIF SWF Converter 3.2 - ( 1395/4/22 )
- بازی کانتر استریک 1.6 ، به همراه جدیدترین سرورهای ایرانی برای بازی آنلاین - Coun - ( 1395/3/24 )
- بازی تیکن (برای کامپیوتر) - Tekken 5 PC Game - ( 1395/3/24 )
- دانلود بازی The Witcher 3 Wild Hunt Blood and Wine برای PC - ( 1395/3/25 )
- بازی کشتی کج (برای کامپیوتر) - WWE Raw Ultimate Impact PC Game - ( 1395/3/24 )
- بازی فکری قلعه گم شده - Timeless The Lost Castle - PC Game - ( 1395/3/24 )
- بازی کانتر سورس - آپدیت 11 می 2012 (نسخه استروگینو) - Counter Strike Source 1.0. - ( 1395/3/24 )
- بازی اسپایدرمن (برای کامپیوتر) - The Amazing Spider Man PC Game - ( 1395/3/24 )
- دانلود نرم افزار SketchUp Pro 2015+Portable- ساخت مدل های سه بعدی - ( 1395/3/31 )
- بازی نید فور اسپید (برای کامپیوتر) - Need for Speed Deluxe Edition PC Game - ( 1395/3/24 )
- بازی چس مستر (برای کامپیوتر) - Chess Master 9000 PC Game - ( 1395/3/24 )
بازدید دیروز : 2750
بازدید کل : 40775
تعداد مطالب : 784
تعداد نظرات : 394
کاربران عضو شده : 2
دانلود نرم افزار اینستاگرام پلاس (برای اندروید)
Instagram Plus 7.20 Android
اینستاگرام در ابتدا فقط یک سرویس اشتراک گذاری عکس بود. کاربران موبایل میتوانستند عکس های خود را از هر جای دنیا با یکدیگر به اشتراک بگذارند و به عکس ها امتیاز بدهند.
اما با استقبال عجیب کاربران از این سرویس، کم کم برخی از امکانات شبکه های اجتماعی بهاینستاگرام اضافه شد.
اما هنوز هم قابلیت های بسیار زیادی وجود دارد که در اینستاگرام قرار داده نشده است. یکی از این قابلیت ها، قابلیت ذخیره کردن عکس و فیلم ها است.
برای همین شما میتوانید از نرم افزار های جایگزین اینستاگرام استفاده کنید.
یکی از بهترین نرم افزار های جایگزین، اینستاگرام پلاس است. به وسیله نسخه پلاس میتوانید تصاویر و ویدیو های موجود در اینستاگرام را دانلود و ذخیره کنید.
از سایر قابلیت های اینستاگرام پلاس، امکان زوم کردن روی عکس ها است. همچنین اگر برای پخش فیلم در اینستاگرام با مشکل مواجه هستید، نصب اینستاگرام پلاس میتواند مشکل شما را حل کند.
محیط و امکانات اینستاگرام پلاس دقیقا مشابه اینستاگرام است و با همان نام کاربری خودتان وارد آن میشوید و به پروفایل خود دسترسی خواهید داشت.
اگر موبایل یا تبلت اندرویدی دارید، در ادامه مطلب میتوانید تصاویری از این نرم افزار را مشاهده کرده و سپس آن را دانلود کنید.
مهم ترین ویژگی های نرم افزار Instagram:
- قابلیت اشتراک گذاری عکس و فیلم
- قابلیت ویرایش تصاویر و ویدیو ها
- قابلیت ذخیره کردن تصاویر و ویدیو ها
- قابلیت تغییر سایز و اندازه ویدیو ها
- قابلیت برداشتن نوشته های هر پست
- قابلیت اتصال به شبکه های اجتماعی مختلف
مهم ترین تغییرات نسخه 7.20 :
- بهبود عملکرد کلی نرم افزار
- رفع برخی اشکالات نسخه قبلی نرم افزار
نرم افزار اینستاگرام پلاس (برای اندروید)، Instagram Plus 7.20 Android را دانلود کنید:
دانلود Instagram Plus 7.20 Android (حجم 17.2 مگابایت)
تاریخ انتشار: 95/03/12
سیستم عامل مورد نیاز: اندروید 4.0 و بالاتر
سایر نرم افزار های شبکه اجتماعی اندروید
برچسبها :
دانلود نرم افزار تغییر چهره (برای اندروید)
Face Changer Premium 11.6 Android
یکی از چالش هایی که امروزه در شبکه های اجتماعی بسیار رواج دارد استفاده از نرم افزار های تغییر چهره برای عکس است.
کاربران عکس خود را با این نرم افزار ها تغییر میدهند و سپس دوستان خود را نیز به این چالش دعوت میکنند.
یکی از بهترین نرم افزار های تغییر چهره Face Changer Premium است. این نرم افزار با تغییراتیکه روی صورت شما ایجاد میکند چهره جالبی از شما میسازد.
اگر به این چالش جالب دعوت شده اید و یا میخواهید شروع کننده آن باشید، پس دست به کار شوید و از این نرم افزار جالب استفاده کنید.
اگر موبایل یا تبلت اندرویدی دارید، در ادامه مطلب میتوانید تصاویری از این نرم افزار را مشاهده کرده و سپس آن را دانلود کنید.
مهم ترین ویژگی های نرم افزار Face Changer:
- تشخیص خودکار چهره
- قابلیت تعیین چهره به صورت دستی
- قابلیت خوشحال و ناراحت کردن صورت
- تغییر اندازه بینی
- قابلیت گذاشتن شاخ، کلاه، عینک و...
- تغییر فرم لب ها
- کوچک کردن لب ها
مهم ترین تغییرات نسخه 11.6 :
- بهبود عملکرد کلی نرم افزار
- رفع برخی اشکالات نسخه قبلی نرم افزار
نرم افزار تغییر چهره (برای اندروید)، Face Changer Premium 11.6 Android را دانلود کنید:
دانلود Face Changer Premium 11.6 Android (حجم 12.1 مگابایت)
تاریخ انتشار: 95/03/12
سیستم عامل مورد نیاز: اندروید 2.3 و بالاتر
سایر نرم افزار های ویرایش عکس اندروید
برچسبها :
شرکت سرگرمیها سونی، امروز بالاخره وبسایت رسمی God of War را تاسیس کرد و به علاوهی ارائهی اطلاعات و جزئیات جدید از داستان بازی، تصویری متحرک و زیبا از این عنوان منتشر کرد. در ادامه میتوانید اطلاعات منتشر شده توسط سونی را مطالعه کنید.
همانطور که گفته شد، سونی جزئیاتی از داستان و محیط بازی منتشر کرده که به شرح زیر است:
آنچه در پیش نهفته است:
این یک آغاز جدید برای کریتوس خواهد بود. زندگی به عنوان یک مرد معمولی، به دور از سایهی خدایان، او به دنبال تنهایی در سرزمینهای ناشناختهی اساطیر اسکاندیناوی است. با هدفی جدید و پسرش در کنار او، کریتوس باید برای بقا مبارزه کند، زیرا نیروهای قدرتمند او را تهدید کردهاند که در زندگی جدیدی که آغاز کرده، اختلال ایجاد کنند.
یک شروع تازه:
انتقام او از خدایان Olympus، به مراتب در پشت سر اوست. کریتوس، اکنون به عنوان یک مرد معمولی در سرزمینهای خدایان اساطیر اسکاندیناوی و هیولاها زندگی میکند. شرایط سختی است، دنیای بیرحمی که کریتوس برای زندهماندن، باید مبارزه کند… و به فرزند خود هم بیاموزد تا مثل آن عمل کند.
شانس دوم:
به عنوان یک مربی و حامیِ پسری مصمم برای کسب احترام و حرمت خود، کریتوس با فرصتی غیرمنتظره برای کنترل و تسلطیافتن بر خشم خود مواجه میشود که مدتهاست به او گفته شده است. با سوال از اصل و نسب تاریک کریتوس، او به پسر خود گفته که امیدوار است تا کموکاستیهای گذشته را جبران کند.
Midgard و فراتر از آن:
با قرارگیری در داخل جنگلها، کوهها و نواحی افسانهها و فرهنگ اساطیر اسکاندیناوی، عنوان God of War دارای یک محیط مجزای جدید با مجموعهی موجودات، هیولاها و خدایان خود خواهد بود.
درگیری فیزیکی:
با دوربین آزادِ بر روی شانهی کریتوس، دید شخصیت نزدیکتر از همیشه میشود؛ مبارزات در God of War، نزدیک، دیوانهوار و پایدار هستند. تبر قدرتمند کریتوس، جادویی و چند وجهی بوده که سلاحی وحشیانه است و به عنوان ابزاری برای اکتشافات هم محسوب میشود.
این بود از توضیحات جدید سونی، همچنین میتوانید از اینجا تصاویر جدیدی که به تازگی منتشر شده را مشاهده کنید. همانطور که گفته شد، سونی تصویر متحرکی جدید از بازی منتشر کرد که شما را به دیدن آن دعوت میکنیم.
برچسبها :
کوجیمای از گور برخاسته از گور کونامی برخاست و با رساندن خودش به سونی و نمایش مگاتن تازه سر از خاک درآوردهاش، دوباره ثابت کرد همان سامورایی چشمبادامی مؤلفسازی هست که نگاه و نگرهی اورجینالش کپی ندارد. او از گور برخاست و با پردهبرداری از مگاتن انفجاریاش این نکته را دوباره یادآور شد که پشت چهرهی ریشدرآوردهی تقریباً سالخوردهاش همچنان مغزی وجود دارد مملو از ایدههای مگاتنی که دوباره با پرده برداشتن از آن میتواند خودش را بهعنوان صاحبسبک هنر هشتم ثابت کند. Death Stranding با همان شبهنمایش خیلی کوتاهش باز اهرمی شد برای ذهن شارلاتان کوجیما تا مخاطبش را فریب داده و به وادی مجهولات «بینهایت در بینهایت» ببرد، و مخاطبش را بهطور غریزی و ناخودآگاهانه وادار به کمی تاْمل و مشاجره کند. در ادامه با بررسی این مگاتن تازه سر از خاک درآورده همراه باشید تا با کمی آسمان و ریمسان بافتن بهم تا قسمتی از معادلات چندمجهولی این نمایش پرده برداریم.
پیش از هر چیزی، عنوان عجیب بازی بیشتر از همه ذهن من را مشغول میکند، همانطور که نام «متال گیر سالید». در واقع یک معنی لغوی و خاص نمیشود بهعنوان بازی داد؛ مثلاً نمیشود گفت Death Stranding یعنی «مرگ تابنده» یا «به گل نشسته». همانطور که نمیتوانیم بگوییم «متال گیر» یعنی «ابزار آهنی»! عنوانهایی که کوجیما انتخاب میکند اغلب ریشه در ذات مفهوم بازیاش دارد و موقع انجام بازی میشود فهمید به چه چیزی اشاره میکند؛ بهطور مثال اسم «فانتوم پین» که در متال گیر سالید ۵ استفاده شد زمانی برای مخاطب معنی پیدا میکرد که بازی را به پایان میرساند. احتمال زیاد هم این بازی جدید زمانی مفهوم درستش مشخص میشود که خودِ بازی را انجام دهیم. با این حال، کوجیما تعریفی توآم با ابهام دربارهی اسم بازی میدهد. وی میگوید:
«وقتی یک توده بهگل مینشینند، در واقع به ماهیهای بزرگ و نهنگها اشاره میکنیم که به ساحل میآیند. تعدادی از آنها زنده میمانند و چنین چیزی را «بهگل نسشتن زنده» و اگر بمیرند «بهگل نشستن مرده» مینامیم. معنی عنوان بازی هم دربارهی کسی است که از دنیایی دیگر آمده و بهگل نشسته است. با این حال کلمهی Strand در اصطلاحات روانشناسانه یعنی «رشته»؛ همینطور معنی دیگر آن یعنی زنجیر و طناب [آمدن این دو حرف در کنار هم اغلب نماد زندانی کردن یک شخص بهوسیلهی زنجیر و طناب میتواند باشد.] در نهایت اسم بازی دو مفهوم دارد؛ بهگل نشسته/رشته و طناب.»
توضیحات کوجیما تقریباً واضح هستند اما در حرف پایانیاش و معنای اسم بازی یک پارادوکس دیده میشود. او در قسمت پررنگ شده به کسی اشاره میکند که بهگل نشسته ولی برخلاف بقیهی نهنگها و ماهیها زنده مانده است؛ لذا با توضیحات خودش باید اسم بازی را Live Stranding میگذاشت؛ چون نورمن بعد از به ساخل آمدن زنده ماند. چنین توضیح متناقضنمایی باعث میشود تا تصور کنم داستان بازی دربارهی توهمهای نورمن بعد از به کما رفتن یا دنیای پس از مرگ است، که اگر چنین ایدهای پشت بازی خوابیده باشد تعجببرانگیز نیست؛ زیرا کوجیما قبلاً هم از این ایده در دموی «سایلنت هیلز» استفاده کرده بود و اشارههایش در بازی باعث میشد تا فکر کنم این دمو نشانگر دنیای بعد از مرگ ونوم اسنیک/بیگ باس است. (در آخر مقاله پیرامون این موضوع صحبت خواهم کرد.) با استناد به تجربههای آدمهایی که به کما رفتهاند و تا ساعاتی قلب یا مغزشان از کار افتاده بود، آنها بعد از مرگ در همان جای خودشان بلند میشوند و اول از همه خودشان هم نمیدانند که مردهاند. دلیلی که از همه مهمتر است و سبب میشود تا فکر کنیم بازی دنیای پس از مرگ است، توئیت مرموز خود کوجیماست که بهنوعی چنین چیزی را تاْیید میکند. کوجیما چنین مینویسد:
«زمانی که در بازی شکست میخورید، سیستم بازی گزینهی «ادامه» را جلویتان قرار میدهد. داستان و گیمپلی جفتشان اینگونه نشان میدهند که شخصیت داستان شما مرده است یا کشته شده. ولی این بار «مردن» و «مرگ» معنی دیگری میدهد.»
از این گفتهها میشود اینطور نتیجه گرفت که بازی مقابل مرگ شخصیت داستان دیگر گزینهی «ادامه» نمیگذارد و قرار نیست دوباره بازی را از جایی آغاز کنید. تقریباً چیزی شبیه به بازی Heavy Rain که اگر در آن حرکت اشتباهی میکردید شخصیتتان برای همیشه میمرد و دیگر راهی برای بازگشت نبود؛ بنابراین با توجه به این شواهد میشود نتیجه گرفت که بازی همان دنیای بعد از مردن را هدف قرار گرفته است.
کوجیما سعی میکند بازیهایش را تکبعدی نساخته و مضامین گوناگونی را وارد بازیاش کند. همانطور که سری متال گیر جدا از طعنه زدن به جنگ، بهنوعی از سیاست جنگطلب دولتهای آمریکا و روسیه انتقاد کرده و حتی گاهی گریزی میزند به مفهوم و اهمیت «زبان» و تاْثیری که میتواند روی افکار آدمی بگذارد. بازی جدید او نیز تنها به نهنگها یا نفت اشاره نمیکند، و موضوع دیگری که کوجیما برای آن برگزیده ارتباط تمامی اجزای دنیا –چه انسان و چه غیرانسان– با یکدیگر است. او میگوید:
«دو موضوع زندگی و مرگ به یکدیگر متصلاند. در این نمایش خرچنگ، نهنگ، دلفین، ماهی، دستبند و بچهای با بندناف دیده میشود. همهی این موارد با یکدیگر ارتباط دارند. وصل بودن و ارتباط اجزا با هم مفهوم و تِم بازی است. من میخواهم داستان، دنیای بازی، گیمپلی، شخصیتهای قصه و همینطور بازیکنها — عناصر مرگ و زندگی — به یکدیگر گره بخورند. این عامل نیز یکی دیگر از مضامین مهم و قوی بازی را تشکیل میدهد. رشتههای بندنافمانند که نیز از اسم بازی آویزاناند منعکسکنندهی همین موضوع هستند.»
.
میشود دنیا را در دانه شن مشاهده کرد
و بهشت را در یک گل وحشی
میتوان ابدیت را در کف دست گرفت
و جاودانگی را در یک ساعت جای داد
— ویلیام بلیک
اما شعری که از ویلیام بلیک، شاعر و نقاش انگلیسی در اول تریلر قرار داده میشود بسیار مهم است. در حقیقت این شعر میگوید هر چیزی کوچک و پیشپاافتادهای در دنیا — مثال یک دانهی شن یا یک گل وحشی — یک حقیقت کیهانی بسیار بزرگتر در خود جای داده است اگر با دقت و تصور درست به آن نگاه کنیم. در واقع این شعر به حقیقت و اصل سوم جهانی ارتباط دارد؛ اصلی که میگوید تمام دنیا بهم متصل است و هر حرکت روی تمام دنیا میتواند اثرگذار باشد؛ این موضوعی است که کوجیما در بالاتر به آن اشاره میکند. گل وحشی در نگاه اول شاید بیمعنی به نطر آید، ولی اگر با قول ویلیام بلیک با نگاهی عمیق به آن نگاه کنیم، این گلوحشی مینیاتوری از بهشت است و یک دانه شن مینیاتوری از دنیا، و بقیهی اجزای موجود در جهان از دید بلیک نیز بیانگر فرم الهی آدم است. در حقیقت، باقی قسمتهای شعر اینگونه نشان میدهد که در همین دانهی شن دنیاهای زیادی پنهان شده. ویلیام بلیک شعرهایش سراسر استعاره است و نمادین؛ برای مثال به پرندهی سینهسرخ در قفس استعارهای از نابودی زمین بهدست حکومتهای استبدادی است. همینطور که میبینید، وجود پرنده در قفس شاید چیز سادهای باشد، اما با نگاه عمیق به آن میبینیم که چه مفهوم عمیقی میتوان از آن داشت. همانطور که فلاسفه در دیدگاه اگزیستانسیالیسم (وجودگرایی) آدم را دعوت میکنند به دیدن دنیا به شکلی زیبا، و معنا دادن به آن.
نمایش بازی در جایجایاش نمادگراییهای همیشگی خاص سازنده دیده میشود و در زمرهشان، نمادهاییاند که بیانگر «بهدام افتادن» یا «قفل شدن» هستند. نورمن ریدس انگار به بچهای توسط یک بند ناف مصنوعی وصل شده است. حتی دستبندی هم به دستش زدهاند که از هر دو طرف قفل شده و از همه مهمتر گردنبندی است که شش قفل دارد. دربارهی نوازد بهواقع هیچچیزی نمیدانیم ولی انگار که نورمن نسبت به او احساس مسئولیت دارد. شاید هم بهخاطر احساس غریزی و فطری انسان باشد. اما بیشتر امکان دارد استعارهای باشد از بیگناهی؛ زیرا زمانی که بچه غیب میشود و روی پای راست نورمن حرکت میکند، ردپایش سیاهیهای پای نورمن را میگیرد.
تمامی این نمادها و گردنبند و دستبند، بیشتر از هر چیزی من را به این یاد میاندازد که نورمن بهنوعی زندانی شده است و آزاد نیست، البته نه در زندان، دربند بودنش هم بیشتر حالتی نمادین دارد تا اینکه در سلول باشد. در واقع تنها انسانهای آخر نمایش که در هوا معلقاند آدمهایی آزادهاند. (در اینجا بازی اشارهی درجهیکی به باسفایت همهچیزتمام «سایکو مانتیس» میکند). و حالا پنج نفر آزاده وجود دارند که احتمالاً بشود گفت کلید رهایی از بند اهریمن در دست آنهاست. ولی کلید قفل آخری کجاست؟ در دست نورمن؟ یا در دست آن بچه؟ مطلقاً نمیدانیم. با این حال احتمال دارد که نورمن بهخاطر گناهان نامشخص زندگی گذشتهاش به مکانی مجهولالهویه تبعید شده باشد؛ اما چرا میگویم نورمن گناهکار است؟ زیرا جای دستها روی بدن او باعث شده تا بدنش تمیز شود، ولی بقیه جاها که هیچ اثر دستی نیست رنگی سیاه و نشانی از گناه دارد. حتی زمانی که بچه غیب میشود و آن مادهی سیاهرنگ روی پای راست نورمن حرکت میکند، پای نورمن تمیز شده و بهسفیدی میرود. احتمالاً این نورمن گناهکار بهخاطر گناهانش زندانی شده ولی حالا میخواهد بهسراغ رستگاری و آزادی برود. بههرحال در یک اثر سورئال هیچچیز نمیتواند بعید و دور از چرخ واقعیات مرسوم ذهن باشد.
اما قابلقبولترین فرضیهام دربارهی فضایی بودن بازی و همینطور علمی تخیلی بودنش است. این قضیه زمانی پررنگ میشود که یاد میتینگهای چندبارهی کوجیما با جیجی آبرامز میافتم. کوجیما با افراد زیادی عکس میگیرد، ولی با خیلی از این افرادی که سلفی میگیرد بعدها همکاری میکند؛ مثلاً عکسش با کلیف بلزینسکی، نورمن ریدس، گیلرمو دلتورو و مارک سرنی گواهی بر این ادعا هستند. کوجیما بعد از استودیوی جدیدش و اولین سفرش برای دیدار با برترین فناوریها، اول از همه با جیجی آبرامز که کارگردان قسمت هفتم «جنگ ستارگان» است ملاقات میکند تا هر کدام دربارهی کارهای آیندهشان و ایدههایی که دارند صحبت کنند؛ لذا فکر میکنم تبادل دیدگاه بین جیجی آبرامز و کوجیما تنها جنبهی دوستانه نداشته و احتمالاً دربارهی یک بازی علمیتخیلی صحبت میکردهاند. یادمان نرود که این کارگردان در فیلم جنگ ستارگانش از ایستر اگ کوجیما استفاده کرد. حتی خود کوجیما نیز چندین بار دربارهی جنگ ستارگان توئییتهایی داده و ابراز علاقهی خود را به یونیورس این مجموعه نشان داده است. کوجیما به فیلمهای علمیتخیلی مثل اینتراستلار و مخصوصاً «۲۰۰۱: ادیسهی فضایی» بسیار علاقهمند است. حتی در همان مصاحبههای اولیهاش بعد جداییاش از کونامی میگفت از زمان قدیم عاشق فضانوردها بوده و حاضر است همهچیزش را برای به فضا رفتن بدهد. با این وجود احتمال اینکه بازی وارد معادلات نجومی و علم سیارهها و فضا شود دور از ذهن نیست.
مبحث بعدی که باعث میشود این موضوع بیشتر جدی گرفته شود، زمانی است که روی پوستر بازی روی قفلهای بر گردن نورمن زوم کنیم. بعد از زوم روی دو تا از قفلها معادلاتی علمی در رابطه با کوانتوم حک شدهاند. روی قفل اولی معادلهی «شعاع شوارتزشیلد» حک شده است. قضیهی این شعاع، برمیگردد به سال ۱۹۶۱ که در آن فیزیکدان و اخترشناس آلمانی، کارل شوارتزشیلد، فرضیه «نسبیت عام انیشتین» را بررسی میکند. محوریت شعاع شوارتزشیلد دربارهی سیاهچالههاست، اما نه سیاهچالههای چرخان، بلکه سیاهچالههای ثابت. تعریف سیاهچاله نیز پیچیده است، و البته نباید این مورد را فراموش کرد که دنیای علمی که از آن صحبت میکنیم بر پایهی فرضیههاست و مشخص نیست که کوجیما هم میخواهد دقیقاً از کدام فرضیهها و قضایا کارش را جلو ببرد. سیاهچالهها اولین بار بهنوعی در فرضیه نسبیت عام انیشتین بیان شد ولی از آن سالها تاکنون هنوز اختلاف دیدگاههای زیادی بین دانشمندها وجود دارد. ولی در یک تعریف، سیاهچاله مادهای است که حتی نور هم نمیتواند از آن عبور کند یا بازتابی داشته باشد؛ یعنی نور یا هر چیز دیگری را بدون بازتاب یا بازگشت در درون خودش میبلعد. زمانی سیاهچاله پدید میآید که ستارهای با جرم حداقل بیست برابر بزرگتر از خورشید سوختش تمام شود. اشارهی کوجیما به سیاهچاله چیست؟ آیا دنیایی که میبینیم به نورمنی اشاره میکند که وارد سیاهچاله شده؟ سیاهچالهای که میگوییم تاریکی مطلق است؟ معادلهی دوم هم «معادلهی دیراک» است که پل دیراک برای اولین بار آن را مطرح کرد. استفاده از چنین معادلاتی فقط میتواند بهخاطر ارتباط بازی با فضا و علم اخترشناسی باشد.
از معادلهی دایرک و شوارتزشیلد اینطور برمیآید که بازی ارتباطاتی با سفر در زمان دارد، که وجود چنین چیزی در یک بازی علمیتخیلی چیز عجیبی نیست. اینکه نورمن در زمان سفر کرده باشد زمانی قوت میگیرد که نگاهی کنیم به فیلم ترمیناتور؛ یکی از فیلمهایی که کوجیما ارادت زیادی به آن دارد و از همان متال گیرهای دو بعدی از آن — حتی برای پوستر بازی — الهام میگرفته. در ترمیناتور نیز مبحث سفر در زمان نقش مهمی دارد. همانطور که ما در قسمتی میبینیم آرنولد در زمان سفر میکند، و در زمان جدید هیچگونه لباسی ندارد. آشنا نیست برایتان؟ شاید یک تصادف باشد، اما هنگامی موضوع جالب میشود که به کات خوردن صحنهها و نحوه حرکات صورت دقت کنیم. در حقیقت، حرکات و دید نورمن هنگام محیط هیچ تفاوتی با نگاه آرنولد ندارد. جتی زمان کات خوردن صحنهها نیز تقریباً یکی است. چنین سکانسی اصلاً نمیتواند فقط یک تصادف باشد.
عجیبترین فرضیهی بازی را هم میشود فرضیهی کوجیما بودن نورمن دانست؛ در این فرضیه میشود گفت نورمن، همان کوجیماست که از کونامی بیرون آمده است، و عریان بودنش بدین نشانه است که دیگر هیچچیزی ندارد. بچه هم میتوان نماد دموی سایلنت هیلز یا حتی متال گیر باشد که از دست میدهد. پنج آدم معلق در آسمان هم شاید نماد پنج اسنیک متال گیر یعنی سالیدوس، لیکوئید، ونوم، بیگ باس و سالید باشند. البته من اشارهی بازی به متال گیر را بعید میدانم؛ زیرا کوجیما بعد از جایزهی اخیرش از سوی آکادمی دایس، در مصاحبهای گفت دیگر دلش برای متال گیر تنگ نخواهد شد. بنابراین فکر میکنم آن طفل به سایلنت هیلز اشاره داشته باشد که بهاجبار از دستش میگیرند. با توجه به نمادین بودن این تریلر، بعید نیست که اصلاً چنین صحنهای در بازی نبینیم. احتمال دارد که بیشتر صحنههای نشان داده فقط برای طعنه به کونامی باشد و در بازی پایانی بچهای نبینیم. بههرحال کوجیما همیشه یک تابو و حیلهای پشت بازیهایش خوابیده است و شاید حیلهی جدیدش هم همین باشد. یادمان نرود این شخص همانی است که دموی پیتی را بیسروصدا روی استور منتشر و متال گیر سالید ۵ را به ترولآمیزترین شکل ممکن معرفی کرد.
کوجیما سی سال پیش سبک مخفیکاری را بهطور جدی ابداع کرد و سپس با دموی ترسناک سایلنت هیلز توانست سبک ترس را هم فرسنگها جلوتر برده و از منجلاب صحنههای خز شبهجامپاسکری بیرون کشد. حالا با برخاستن از گور فرصتی شده تا دوباره استانداردها را به وادی بالاتری ببرد. او در مصاحبهای پیرامون این موضوع میگوید:
«متال گیر در سبک اکشن بود؛ اما اکشنی که میشد در آن قایم شد. آن زمان چنین سبکی [مخفیکاری] وجود نداشت، ولی حالا آن را با سبک خودش میشناسند و طبقهبندی میکنند. در راستای همین موضوع باید بگویم که Death Stranding هم یک بازی اکشن است، ولی من میخواهم چیزی جدیدتر بسازم؛ چیزی متفاوتتر.»
این کارگردان چشمبادامی به «طناب» هم زیاد اشاره میکند. او با مثالی از چوب و طناب نشان میدهد که چهطور میخواهد معنی جدیدی برای سبک بازیاش اختراع کند. وی اذعان دارد که امروزه اغلب بازیها دربارهی چوب هستند؛ یعنی ابزاری اولیه ولی کوجیما میخواهد بازیاش در کنار چوب، از ابزار پیشرفتهتر بشر یعنی طناب استفاده کند. طناب اینجا نماد بعد جدیدی است که خالق اثر میخواهد واردش شود که البته ریسک و خطر زیادی دارد.
«نویسندهای هست به اسم «کوبو آبه» (Kōbō Abe) که از طرفداران پروپاقرصش هستم. یکی از داستانهای او مرد جعبهای بود [که کوجیما هم جعبهی معروف متال گیر را از داستان این نویسنده الهام گرفت.] او رمان کوتاهی به نام «طناب» نوشته است؛ در داستان این کتاب، او میگوید اولین ابزار انسان برای بقا چوب بود. انسان از چوب استفاده میکرد تا چیزهای بد و ناخوشایند را در مقام سلاح از خودش دور کند، و سپس اختراع بعدی انسان طناب بود که برخلاف چوب ابزاری بود برای نگه داشتن چیزها در کنار یکدیگر بهجای پس زدنشان. در حقیقت طناب میتوانست از وسایل مهم آدم مراقبت کند. بازیها امروزه عمدتاً روی چوب تمرکز میکنند. شما با چوب ارتباط و تعامل برقرار میکنید و آن را وسیلهای قرار میدهید برای مشتزنی یا تیراندازی و بهطورکلی از آن بهعنوان سلاح استفاده میکنید. در بخش چندنفره و کوآپ از همین چوبها برای ارتباط با یکدیگر استفاده میکنید. ولی این بار میخواهم مردم از طناب برای ارتباط با هم استفاده کنند، البته همچنان از چوب نیز استفاده خواهید کرد.»
هرچند کوجیما پیشتر گفت بازی جدیدش طرفدار بازیهای بلاکباستر و AAA امروزی مثل «آنچارتد» را میتواند راضی کند، اما به مصداق این معنا نیست که میخواهد شبیه آنها باشد؛ چه بسا در اصل سبکی جدید است. وی میافزاید:
«با پیشرفت بسیار بالای فناوری، دیگر خوشایند نیست که بازیها را به دو سبک نقشآفرینی و اکشن تقسیم کنیم. Death Stranding خودش یک سبک جدید خواهد بود.»
آهنگهایی که کوجیما در نمایش بازیهایش میگذارد فارغ از نواهای گوشنواز و منحصربهفردشان، با موضوع خودِ بازی بسیار مرتبطند؛ مثلاً در تریلر E3 2013 و نمایش بازی متال گیر سالید ۵ شنوندهی آهنگ «گناهان پدر» بودیم که در واقع به مضامین قرار داده شده در بازی اشاره میکرد، و همینطور آهنگ «نوکلیر/اتمی» را نباید از یاد برد که به گفتهی کوجیما بیشتر او را یاد شخصیت اسنیک میانداخت. آهنگی هم که در تریلر بازی قرار داده شده بود از گروه آیسلندی Low Roar بود، که کوجیما در توئیترش از آهنگهای آن بسیار تعریف میکرد. البته جالب است بدانید که موزیک ویدئوی آهنگ تریلر هم بیشباهت به خود تیزر نیست. در موزیک ویدئوی این گروه شخصی برهنه اما زندانی نشان داده میشود که سردرگم است و در پایان روی بدنش مادهای سیاهرنگ (نفت؟) میریزند. اسم آلبوم هم «۰» است که اشاره دارد به میجور زیروی معروف متال گیر. حتی مشخص است شیوهی فیگور گرفتن نورمن در پوستر بازی با الهام از کاور آلبوم ۰ صورت گرفته. کوجیما درباره فلسفهی وجود این موزیک در تریلر بازی میگوید:
«آهنگ استفاده شده در تریلر [I’ll Keep Coming] به امواج اشاره میکند. به آمدن موجها که بینهایت میآیند [و رو به جلو جرکت میکنند]. من خودم را میآورم، بازیهایم را و همینطور کارهایی که میخواهم انجام دهم. من دوست دارم که شما هم در کنار بقیه بازیکنها از آن لذت ببرید.»
بعد از یک سفر ده روزه برای دیدار با پیشرفتهترین فناوریها، و با کمکهای مشاور فنی بازی یعنی مارک سرنی، آنها توانستهاند دو موتور پایهی احتمالی بازی را انتخاب کنند که یکی از این موتورها برای ساخت تیزر بازی استفاده شد. در واقع بیشتر جلوههای نمایش داده شده در آن نمایش بیانگر نوع گرافیکی هست که کوجیما میخواهد به آن دست یابد؛ یعنی واقعگرایانه نشان دادن محیطها که از اهداف موتور قبلی کوجیما یعنی «فاکس انجین» بود. از آن جهت که ساخت یک موتور جدید برای استودیو بسیار هزینهبر است و نیروهای کوجیما پروداکشنز زیاد نیست، تصمیم گرفته شده که از یک موتور پایهی تِرد پارتی (مانند «آنریل انجین») استفاده کنند، ولی هنوز مشخص نیست که میخواهند کدامیک از دو موتور پیشفرضشان را برای ساخت بازی بهکار گیرند. کوجیما در این خصوص میگوید:
«الآن در مرحلهی برنامهریزی هستیم و من مشغول انجام تستهای فنیام تا ببینم چه چیز میتواند انجام شود و چه چیز نمیتواند. بههرحال موتور پایههای شگفتانگیزی در سراسر دنیا وجود دارند. من هم دنبال دو چیز خاص هستم برای [جلوههای بصری] بازیهای آیندهام. اول، چیزی میخواهم که قادر باشد تمامی مواردی که در ذهنم هستند را در دنیای بازی به تصویر بکشد. دوم، میخواهم در کنار استفاده از المانهای بازیهای جدید روز، از المانهایی که دیده نشدهاند هم استفاده کنم. برای این خواستهها [موتور پایههای] بسیار زیادی کاندید شدند، ولی ما لیست را شکستیم و حالا دو کاندید داریم. یکی از موتورهای کاندید شده را در نمایش بازی نشان دادیم ولی موتور دیگر نیازمند ادامه دادن تستهای بیشتر است. اسمها را نمیتوانم فاش کنم، ولی ما این موضوع را حل و فصل کرده و بهزودی تصمیمگیری میکنیم.»
استودیوی جدید کوجیما که دوباره همان کوجیما پروداکشنز را یدک میکشد، زمانی که در دسامبر سال ۲۰۱۵ تاْسیس شد در شروع کارش تنها چهار کارمند بیشتر نداشت (احتمالاً فقط کوجیما، تراشیما، کنیچیرو ایمایزومی و یوجی شینکاوا) و آنها در دفتری موقت بودند با یک میز و کامپیوتر. ولی همهچیز از همان زمان روندی بسیار سریع به خود گرفت و بالاخره چرخهای کوجیما پروداکشنز راه افتادند. او توانست با مارک سرنی سفری ده روزه برای پیدا کردن پیشرفتهترین فناوریها داشته باشد و تعداد اعضای استودیو را بیشتر کند. هرچند طبق گفتهاش تنها تیمی نهایت صد نفره روی بازی کار خواهد کرد. آنها با جذب کارمندان جدید فارغ از هر قومیت و سن، توانستند تیزر بازی را در ۲٫۵ ماه آماده کنند که البته کوجیما آن را مدیون مهربانی و همکاری نورمن ریدس در طول پروسهی ساخت میداند. کوجیما اذعان دارد:
«حالا ما تسهیلات، مکان و به اندازهی کافی نیروی انسانی داریم تا ساخت تیزر [و بازی] و بقیهی آزمایشات پیرامون بازی را انجام دهیم.»
و در نهایت به مدد صحنهپردازیهای استعارهای و نمادین که عامدانه چیدمان شدهاند، نمیشود بهشکلی مطلق فلان چیز و فلان کس را بهوضوح بررسی کرده و سریع مهر حقیقت مطلق را روی پیشانیاش کوبید. کوجیما دوباره کمر همت بست تا بهمانند دموی سایلنت هیلزِ در گور رفته یک معما بسازد تا دوباره مردم را به یمن عصر ارتباطات برای شفاف کردن این لکههای لچر و رازآلود بهم وصل کند. البته از آن جهت که کوجیما از حل شدن سریع معمای دموی سایلنت هیلز ناراضی بود، باید خود را با معمایی چه بسا لاینحلتر آماده کنیم. مطمئناً چیزهای زیادی هست که احتمالاً از دید خارج شدهاند و بررسی آنها در دست شماست. فرجام، این دفتر بیپایان فرضیهها را با حرفهای کوجیمایی که سادیسم معما و بحث دارد میبندم.
«من لذت میبرم که اینجور نمایشها را با کمی اطلاعات قبل از عرضهی بازی قرار میدهم. خوشحالم از اینکه طرفدارهایی دارم که پیرامون این موضوعات تصور [و بحث] میکنند. من باور دارم مدیوم بازی چیزی هست که این عامل را محقق خواهد کرد. استفاده از چنین حیلههایی عمدی است و من از استعمالشان لذت میبرم.»
برچسبها :
اگر شما از رایانه شخصی برای اجرای بازیهای ویدئویی استفاده میکنید، نمایشگاه E3 امسال سرشار از خبرهای خوبی برای شما بود.
بگذارید یک سوال بیمعنی بپرسیم، چه کسانی برنده واقعی نمایشگاههای E3 خواهند بود؟ ما هر سال در زمان اجرای این نمایشگاه و کنفرانسهای آن در جلوی نمایشگرهای خود نشسته و ساعتهای زیادی را صرف تماشای ویدئوها و صحبتهای مسئولین برگزار کننده این کنفرانسها میکنیم، برگزارکنندگانی که هر کدام از بزرگان صنعت بازیسازی هستند و در تلاش خواهند بود تا با نمایش بهترین دستاوردهایشان برنده و فاتح نمایشگاه E3 باشند.
اینکه بگوییم E3 برنده خاصی دارد حرف درستی نیست اما مبحثی است که برای سرگرمی هم که شده به آن پرداخته میشود. اما امسال موضوع فرق کرده است، با دیدن کنفرانسها و موضوعات گفته شده در آنها، مبحث برنده نهایی نمایشگاه E3 پررنگتر شده و بنظر میرسد که بازیکنان رایانههای شخصی برنده نهایی آن بوده باشند. این در حالی است که بازی خاصی بصورت ویژه برای این پلتفرم معرفی یا نمایش داده نشد اما در نهایت بازیکنان این پلتفرم دست پر از این نمایشگاه بازگشتند. البته گفتن این حرف بدین معنی نیست که در نمایشگاههای گذشته هیچ توجهی به بازیهای این پلتفرم نشده است، امکان ندارد کنفرانسی از شرکت سونی یا مایکروسافت پخش شده باشد و در انتهای نمایش تریلرها یا در کنفرانسهای مطبوعاتی در کنار عبارت نام کنسول، شاهد نام رایانههای شخصی نبوده باشیم که تنها میتوان چند استثنا نظیر بازیهای انحصاری کنسولهای این شرکتها را نام برد.
به نمایشگاه امسال مایکروسافت نگاه کنید تا تعهدی که بنظر میرسد از زمانهای قدیم برروی رایانههای شخصی وجود داشته را ببینید اما اجازه دهید سوالی بپرسیم، بخشی از توجه مایکروسافت به رایانههای شخصی، ناشی از حسادت این شرکت نسبت به موفقیت نرم افزار استیم شرکت ولو نیست؟
پاسخ این سوال منفی است، چیزی که در کنفرانس مایکروسافت شاهد آن بودیم یک تصمیم ملموس و یک برنامه صیقل داده شده و واضخ بود. ما شاهد مثبت بودن تمام اخباری بودیم که در مورد رایانههای شخصی اعلام میشدند، اخباری که تنها موجب شادی دارندگان این پلتفرم و نه داغی بر دل آنها بودند، اخباری که گرد و غبار نشسته بر استخوانهای این پلتفرم قدیمی را پاک و نوید روزهای باشکوهی را برای آن میدادند.
طبق این اخبار، بازیکنان رایانههای شخصی امکان اجرای کلیه بازیهای در دست ساخت و آینده کنسول ایکسباکس را خواهند داشت و در یک روز و بصورت همزمان امکان اجرای بازیهای عرضه شده برروی کنسول ایکسباکس را خواهند داشت. اگر شما یک کنسول ایکسباکسوان و یک رایانه شخصی در اختیار دارید تنها یک نگرانی خواهید داشت، اینکه ابتدا کدام یک از بازیهای مورد علاقه خود را بخرید و سپس آن را برروی هردو پلتفرم اجرا کنید. اگر مجبور باشید تا مدام جابجا شوید و همیشه یکی از این پلتفرمها را در اختیار نداشته باشید، دیگر نگران از دست رفتن دستاوردها و مراحل ذخیره شده نخواهید بود، چراکه جدیدترین مراحل ذخیره و دستاوردهای شما در بازیها برروی هر دو پلتفرم اعمال خواهند شد.
بطور پیشفرض امکان اجرای حالتهای چندنفره و co-op نیز برای هردو پلتفرم امکانپذیر خواهد بود. در گذشته همه فکر میکردند که چنین چیزی امکانپذیر نیست اما با ادامه درخواستها، مایکروسافت تلاشی برای عملی نمودن آن کرد که نتایج خوبی نداشت، بازی Shadowrun را به خاطر دارید؟
بنظر نمیرسد که تصمیم مایکروسافت ضرری به دارندگان کنسول ایکسباکسوان وارد و آنها را ناراحت کند. اگر شما این کنسول یا در کنار آن کنسول دیگری را در اختیار داشته اما رایانه شخصی نداشته باشید، چیزی را از دست نخواهید داد. درواقع از نظر تئوریکی شانس بهتری برای دریافت بازیهای AAA خواهید داشت.
از سوی دیگر عرضه بازیها برای دو پلتفرم تنها موجب میشود که مردم بیشتری از آن لذت ببرند و در واقع میتوان برنامه جدید مایکروسافت را تصمیمی برد-برد برای همه دانست. اینکار موجب افزایش تعهدات به برند این شرکت خواهد شد.
با وجود همه اینها باز هم از تصمیم مایکروسافت ناراحت و پیش خود میگویید که وقتی بازیهای Horizon: Zero Dawn و The Last Guardian تنها برای یک پلتفرم عرضه میشوند، چرا بازیهای Halo و Forza از این قاعده مستثنا باشند؟ متاسفانه در نسل پیشروی مایکروسافت، برنامهها در مسیر تفکرات دان متریک پیش نرفت و تنها راه برای نجات و بقای کنسول ایکسباکس، عرضه بازیهای آن برروی یک طیف تقاضای بزرگتر از مخاطبین است.
شاید چند سال دیگر، زمانیکه مردم بازیهای بیشتری از فروشگان ویندوز خریداری و به لیست بازیهای خود بیفزایند، استیم یک UWP Client در اختیار گرفته و بطور موثری ایکسباکس را به یک دستگاه استیم تبدیل کند.
این مقاله ترجمه شده از وبسایت VG247 است.
برچسبها :
طبق جدیدترین گزارشاتی که از مدل قدرتمندتر پلیاستیشن ۴ که با نام نئو شناخته میشود بدست آمدهاند، کنسول نامبرده تا پایان سال میلادی جاری، عرضه خواهد شد. این بدین معنی است که سونی، کنسول ارتقا یافته خود را زودتر از مایکروسافت ارائه خواهد کرد. با ما همراه باشید.
سایت یوروگیمر مدعی است”منابع مختلفی” برای آنها تایید کردهاند که پلیاستیشن نئو تا قبل از پایان سال ۲۰۱۶ به بازار خواهد آمد. همچنین گفته شده “اگر این اتفاق بیفتد، خیلی جالب خواهد بود که هر چه زودتر ببینیم بازیسازان چطور از منابعی که در اختیارشان قرار میگیرد، استفاده خواهند کرد و آیا اینکه رزولوشن ۴K آیا واقعا تمرکز این دستگاه جدید است یا خیر”.
اندرو هاوس که به عنوان مدیرعامل و رئیس سونی شناخته میشود، قبل از برگزاری نمایشگاه E3 2016 رسما در دست تولید بودن پلیاستیشن نئو را تایید کرد؛ کنسولی که طبق گفتههای این فرد، بازیها بر روی آن به دلیل دارا بودن سخت افزار قویتر زیباتر خواهند بود.
سونی مدعی است که این دستگاه بدین منظور معرفی شده تا مخاطبین اصلی از کنسول خود، به سمت رایانههای شخصی نروند با این حال باید ببینیم سازندگان چطور از ظرفیت این دستگاه استفاده میکنند. اندرو هاوس معقتد است که این افراد کار اضافه اما قابل مدیریت خواهند داشت.
برچسبها :
وبسایت خبری/تحلیلی گیمفا علاوه بر پوشش زنده و تفکیک شده کنفرانسهای مطبوعاتی نمایشگاههای E3، هر ساله آنها را به صورت کامل نیز برای دانلود در دسترس کاربران قرار میدهد. امسال نیز گیمفا از این قاعده مستثناء نیست و شما میتوانید کلیه کنفرانسها را در این قسمت به صورت کامل با ۳ کیفیت دانلود کنید.
زیرنویس تمامی کنفرانسها پس از آماده شدن برای دانلود قرار خواهند گرفت.
کنفرانس الکترونیک آرتز
گزارش جزء به جزء کنفرانس در این قسمت موجود است.
دانلود با کیفیت ۱۰۸۰p – (اصلاح شد)
دانلود با کیفیت ۷۲۰p – (اصلاح شد)
دانلود زیرنویس (مخصوص لینکهای جدید اصلاح شده – ۷۲۰p و ۱۰۸۰p)
کنفرانس بتسدا
گزارش جزء به جزء کنفرانس در این قسمت موجود است.
کنفرانس مایکروسافت
گزارش جزء به جزء کنفرانس در این قسمت موجود است.
کنفرانس یوبیسافت
گزارش جزء به جزء کنفرانس در این قسمت موجود است.
کنفرانس سونی
گزارش جزء به جزء کنفرانس در این قسمت موجود است.
The 2016 PC Gaming Show
برچسبها :
با ورود سری جدید کارتهای گرافیکی ساخته شده بر پایه معماری پاسکال کمپانی انویدیا، شاهد کاهش قیمت نسل پیشین آن یعنی سری مکسول هستیم. در ادامه مطلب همراه ما باشید.
انویدیا و شرکای آن در حال حاضر قیمت چند کارت گرافیک خود از سری مکسول را کاهش داده اند که شامل GeForce GTX 980 Ti ،GeForce GTX 980 و GeForce GTX 970 میشوند.
با معرفی کارتگرافیکهای مبتنی بر معماری پاسکال، دلیل کمی برای خرید کارت گرافیکی نظیر GeForce GTX 980 Ti وجود دارد. کارت گرافیکهای GeForce GTX 1080 و GeForce GTX 1070 به ترتیب ۵۹۹دلار و ۳۷۹دلار قیمتگذاری شدهاند. هردوی این کارت گرافیکها از Titan X سریعتر هستند، کارت گرافیک Titan X نیز به مقدار کمی عملکرد بهتری از GTX 980 Ti داشته است. با توجه به عملکرد کارتهای گرافیک جدید و قیمت آنها، عاقلانه بنظر نمیرسد کارت گرافیک GTX 980 Ti را به قیمتی نزدیک به ۶۰۰دلار خریداری کرد.
قیمت کارت گرافیک GeForce GTX 980 Ti پس از کاهش قیمتها نزدیک به ۴۵۰ دلار میباشد که بسته به مدل آن تغییر خواهد کرد. بهطور مثال قیمت کارت گرافیک MSI’s GeForce GTX 980 Ti Gaming 6G Golden Edition حدود ۴۰۰ دلار و با تخفیف، ۳۷۰ دلار میباشد یا مدل ZOTAC GeForce GTX 980 Ti 6GB AMP! که به قیمت ۴۳۰ دلار فروخته میشود یا اگر دارای کارت تخفیف هستید مدل MSI’s GeForce GTX 980 Ti Gaming 6G LE هم اکنون ۴۱۰دلار قیمت دارد.
مدلهای شرکتهای Asus ،EVGA و Gigabyte نیز به قیمت زیر ۵۰۰دلار موجود هستند که دارای تنظیمات سفارشی کولر و امکاناتی دیگر میباشند اما کاهش قیمت اعمال شده موجب خواهد شد که از بیش از یک کارت گرافیک GeForce GTX 1070 استفاده کنید؟ در بیشتر موارد خیر بجز آنکه:
باید یک کارت گرافیک تهیه کنید اما در حال حاضر کارت گرافیک GeForce GTX 1070 در دسترس نیست.در حال حاضر یک کارت گرافیک GeForce GTX 980 Ti در اختیار دارید و قصد اضافه کردن کارت دیگری را دارید تا از قابلیت SLI استفاده کنید.نیاز به هستههای کودای (CUDA) بیشتری داشته باشید.انویدیا و شرکای آن قیمت کارتهای گرافیک GeForce GTX 980 و GeForce GTX 970 را نیز کاهش دادهاند که به ترتیب به قیمت ۳۸۰دلار (۳۷۰دلار با اعمال تخفیف) و ۲۴۰دلار (۲۲۰دلار با اعمال تخفیف) قیمتگذاری جدید شدهاند.
در نقطه مقابل انویدیا، شرکت ایامدی قرار است که کارتهای گرافیک جدید خود بر پایه معماری Polaris را به قیمت ۱۹۹دلار قیمتگذاری و در تاریخ ۲۹ ژوئن (۹ تیر) روانه بازار کند.
برچسبها :
عنوان NiOh که این روزها با نام دارک سولز تیم نینجا نیز از آن صحبت میشود، در فاصله کم و با تبلیغات نسبتا اندک توانست به عنوانی مورد انتظار تبدیل شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر با وبسایت خبری، تحلیلی گیمفا همراه باشید.
عنوان NiOh در کنفرانس سونی در E3 2016 نمایشی نداشت اما این دلیل نمیشود که در این نمایشگاه حضور نداشته باشد. اگر میخواهید تکامل این بازی را نسبت به دموی ماه های پیش مشاهده کنید، ویدیوی گیم پلی ۱۰ دقیقه ای این عنوان را از دست ندهید. گیمپلی بازی به نظر بسیار خشن میرسد. این بازی در ماه آگست منتشر خواهد شد.
برچسبها :
دونتنود با همکاری فوکس هوم اینتراکتیو، بازی Vampyr را به نمایشگاه E3 2016 آورده بودند و حال ما شاهد انتشار نمایشی کامل از این عنوان هستیم. برای تماشای ویدئو با ما در ادامه مطلب همراه باشید.
ویدئویی که در انتهای مطلب مشاهده میکنید، توسط سایت IGN تهیه شده است و ۱۱ دقیقه از گیمپلی بازی Vampyr را نشان میدهد.
وقایع Vampyr که ساخته استودیو دونتنود اینترتیمنت است، در سال ۱۹۱۸ و شهر لندن دنبال میشود و بازیکنان در آن هدایت نقش شخصیتی به نام Dr. Jonathan Reid را بر عهده خواهند داشت. این فرد که به تازگی تبدیل به یک خونآشام شده، یک پزشک است و در مسیری دوگانه بین برطرف کردن نیازهای هیولاهای درون خود و قسمی که به عنوان یک پزشک خورده در مانده است.
به عنوان یک Vampyr شما بایستی مردم را برای بقا خود قربانی کنید. برای اینکه بتوانید پیشرفت کنید، تغذیه کردن از خون مردم کار معمول شما خواهد بود و این مهم در نهایت، منجر به آزادسازی قدرتهای ماورایی Vampyr خواهد شد که همگی آنها برای بقا، مبارزه و متقاعد کردن دیگران لازم هستند.
در بازی Vampyr، تصمیمات شما بی نتیجه نخواهند ماند؛ به قتل رساندن هر فرد تاثیرات خودش را بر روی لندن خواهد گذاشت و شما باید با نتیجه کارهای خود روبرو شوید.
Vampyr در سال ۲۰۱۷ برای ایکسباکس وان، پلیاستیشن ۴ و رایانههای عرضه میشود. اطلاعت بیشتری از این عنوان در نمایشگاه E3 2016 منتشر خواهد شد.
برچسبها :